Reklāmu izvietotājs pārtrauc sociālo kampaņu, kas atgādina slēpto partijas KPV LV reklāmu. KNAB uzsācis pārbaudi.
Firma Clear Channel, kas izvieto reklāmas Rīgas ielās, pārtraukusi sociālo kampaņu, kas jau piecus mēnešus aicina mainīt pasauli, bet vienlaikus radījusi aizdomas par slēptu partijas KPV LV atbalstu.
“Saistībā ar aktuālajiem notikumiem un dažādiem pārpratumiem, mēs esam šīs reklāmas kampaņas izvietošanu pārtraukuši,” Re:Baltica informēja firmas pārstāve Ieva Endriksone.
Jau vēstīts, ka KNAB uzsācis pārbaudi par firmas Memory Water reklāmas kampaņu, jo tajā minētie saukļi – #MainamPasauli un Sākam ar sevi, ir līdzīgi partijas KPV LV sauklim – Valstij jāsāk ar sevi. Šis sauklis kā mirkļbirka izmantots arī pie Memory Water video materiāliem un ierakstiem Facebook lapā, kurai ir vairāk kā 16 000 sekotāju un kurā atsevišķi ieraksti ar šādu saukli tika reklamēti par maksu, liecina Re:Baltica savāktā informācija.
Memory Water vienīgais valdes loceklis Jānis Pļaviņš Re:Baltica kategoriski noliedza, ka kampaņa apzināti veidota kā daļa no KPV LV reklāmas. “Kategoriski nē,” telefona sarunā norādīja Pļaviņš. KNAB līdz šim viņu nav izsaukusi paskaidrojuma sniegšanai.
Clear Channel pārstāve informēja, ka ar lūgumu izvietot konkrēto reklāmas kampaņu pie viņiem vērsušies veselīga un garīga dzīvesveida projekta Helsus autori. Memory Water pieteikti, kā kampaņas sponsori.
“Ārprāts, man negribas, ka mūs asociē ar politiku,” satraukusies par notikušo bija Helsus pārstāve Agnese Irbe. Viņa atcerējās, ka iepazīstinājusi Pļaviņu ar Clear Channel pārstāvjiem, jo pēdējie bija bez maksas izvietojuši viņu sociālās kampaņas Dimanta ola reklāmas Latvijas 100gades svinību laikā ar mērķi popularizēt garīgās vērtības. Jāņa Pļaviņa ideja likusies līdzvērtīga, tādēļ viņa vēlējusies palīdzēt. Par KNAB uzsākto pārbaudi Irbe uzzināja no Re:Baltica un bija noraizējusies par sabojātām attiecībām ar Clear Channel.
Arī Pļaviņš Re:Baltica skaidroja, ka Helsus ar viņa reklāmas kampaņu neesot nekāda saistība. Viņš atzina, ka par kampaņu maksājis, bet sazvanīts, nevarēja pateikt, cik kopumā līdz šim iztērējis. Saskaņā ar KNAB sniegto informāciju, trešo personu reklāmas nav aizliegtas, tikai tās jāreģistrē un jāievēro tēriņu limits – 6540 eiro.
Saistību ar politiku noliedz arī slavenības, kas reklāmas plakātos aicināja mainīt pasauli. Aktrise Rēzija Kalniņa Re:Baltica stāstīja, ka kampaņā piedalījusies bez maksas, jo viņu vilinājusi iespēja vēstīt par mīlestību.
“Tātad, tas, ko es teicu – mīlestība ir darbība, nevis vienkārši lietvāds,” skaidroja Kalniņa.
Savukārt TV seja Anna Rozīte pauda, ka pievienojusies kampaņai, jo pazīstot Jāni Pļaviņu un ikdienā izmanto kompānijas galveno produktu – strukturēto ūdeni. Reklāmas kampaņā vēl piedalās arī Elita Drāke un hokejists Oskars Bārtulis.
Memory Water ir uzņēmums, kas tirgo ūdeni un šobrīd mēģina pozicionēties kā revolucionārs zīmols. Saskaņā ar Lursoft datu bāzi, firma pieder kādai Tatjanai Pļaviņai. Tās apgrozījums pērn bija gandrīz 200 tūkstoši eiro.
NEATKARĪGAI ŽURNĀLISTIKAI VAJAG NEATKARĪGU FINANSĒJUMU
Ja Jums patīk Re:Baltica darbs, atbalstiet mūs!
Konts: LV38RIKO0001060112712
Autores: Madara Eihe, Inga Spriņģe, Re:Baltica
Redaktore: Inga Spriņģe, Re:Baltica
Krieviski tulkojusi Jara Sizova